Vanliga frågor (FAQ)

 

 För att bättre hjälpa dig förstå våra produkter och tjänster och underlätta en enkel och rolig användarupplevelse, har vi sammanställt en lista med vanliga frågor och svar. Om din specifika fråga eller fråga inte behandlas i listan nedan, var god kontakta vår supportpersonal via 24/7 Live Chat-rutan (längst ned till höger på din skärm) för ett snabbt svar eller besök vår kontaktsida för alternativt sätt att komma i kontakt.

Q. Hur kommer min digitala kod att levereras?

A. Efter att din betalning blivit godkänd så skickas din digitala kod till den e-postadress du angav när du fyller i formuläret för din föredragna betalningsmetod.

Q. Hur lång tid tar det för mig att ta emot min digitala kod?

A. Du kommer att få din digitala kod inom några sekunder av att vi mottagit din betalning.

Q. Jag har inte fått min digitala kod! Vad gick fel?

A. Under förutsättning att betalningen accepterades kan en av två saker ha hänt med din digitala kod:

    1. Din kod kan ha levererats till "Spam-mapp" i din e-postinkorg. Om ja, markera det som "Ej spam" för att se till att framtida digitala koder tas emot korrekt.

    2. E-postadressen du angav var felaktig. Om så är fallet, måste du kontakta vår supportpersonal via 24/7 Live Chat-rutan (längst ned till höger på din skärm) eller besök vår kontaktsida för alternativa sätt att komma i kontakt.

Q. Är de digitala koderna ni säljer legitima?

A. Ja, alla våra digitala koder är 100% legitima eftersom de kommer från auktoriserade återförsäljare.

Q. Varför är era digitala koder billigare än andra webbplatser?

A. Vi levererar några av spelbranschens billigaste digitala koder eftersom vi köper dem i bulk från licensierade distributörer. Utöver detta är det en "webbutik" som säljer digitala koder, vi tar ut noll frakt / hanteringskostnader till våra kunder.

Q. Hur kan jag lita på er?

A. Vår webbshop är medlem i Webshop Trustmark Foundation - Världens mest utbredda och pålitliga Trustmark för butiker som erbjuder produkter och tjänster via internet. Förutom att vi följer de lagar och regler som fastställts av Webshop Trustmark Foundation lägger vi till ett dubbelskikt av skydd genom att kryptera din personliga information under betalningsprocessen via en säker HTTPS-anslutning.

Q. Vilken konsol/plattform är min digitala kod kompatibel med?

A. Du hittar information om digitalkodernas kompatibilitet på respektive kods sida. Om du fortfarande är osäker på kodernas specifikationer, vänligen kontakta vår supportpersonal via 24/7 Live Chat-rutan (längst ned till höger på din skärm) innan du köper eller besöker vår kontaktsida för alternativa sätt att komma i kontakt.

Q. Hur kan jag aktivera min digitala kod?

A. För en step-by-step guide för hur du aktiverar din digitala kod, se vår Hur det fungerar.

Observera att varje digitalkodsförläggare har sina egna inlösenförfaranden. Om du är osäker på hur du kan lösa in din digitala kod, kontakta vår supportpersonal via 24/7 Live Chat-rutan (längst ned till höger på din skärm) eller besök vår kontaktsida för alternativa sätt att komma i kontakt.

Q. Min kod är ogiltig eller fungerar inte, vad ska jag göra?

A. För alla klagomål med "ogiltig kod", kontakta vår supportpersonal via 24/7 Live Chat-rutan (längst ner till höger på din skärm) eller besök vår kontaktsida för alternativa sätt att komma i kontakt.

Q. Mitt presentkort och/eller medlemskod är "regionlåst", hur fixar jag det här?

A. De flesta presentkort och medlemskap är regionlåsade och/eller valutaspecifika så var vänlig kontrollera produktbilden och beskrivningen noga innan du köper. Att komma i kontakt med vårt supportteam hjälper till att klargöra problemet och informera dig om möjliga lösningar. Du kan kontakta dem via rutan 24/7 Live Chat (nederst till höger på skärmen) eller besöka vår kontaktsida för alternativa sätt att komma i kontakt.

Q. Kan jag få min digitala kod levererad till min hemadress?

A. Nej, tyvärr kan du inte få din digitala kod hemlevererad. Vi säljer endast digitala produkter som finns tillgängliga på nätet och levereras digitalt till din e-postadress vid köp.

Q. Jag försöker göra en beställning men jag kan inte verka för att gå förbi betalningssidan, kan ni hjälpa mig?

A. Detta händer vanligtvis när du väljer betalning med kreditkort. Många banker utför en säkerhetskontroll när du betalar online för att förhindra kreditkortbedrägerier som bedrägliga avgifter och/eller identitetsstöld. Detta görs vanligtvis för att skydda kunden och leder ofta till irriterande men nödvändiga hinder för att du lyckats fylla en betalning online. För att lösa detta måste du kontakta din bank omedelbart och verifiera att det verkligen var du som försökte göra betalningen och begära att de godkänner den.

Q. Jag förbeställde ett spel men fick inte koden?

A. Leverans av förbeställda spelkoder är föremål för spelets tillgänglighet (Kontrollera utgådat datum på produktsidan under beräknad leveranstid). Det finns emellertid tillfällen då din kod kanske redan är tillgänglig för dig men du kan inte aktivera den tills det nämnda spelet släpps av dess utgivare på marknaden.

Om ett spel redan har släppts och du inte har fått din kod eller kan inte aktivera den, kontakta vår supportpersonal för hjälp via 24/7 Live Chat-rutan (längst ned till höger på din skärm) eller besök vår kontaktsida för alternativa sätt att komma i kontakt.

Q. Jag har av misstag köpt fel produkt. Kan jag ersätta den eller få pengarna tillbaka?

A. I den olyckliga händelsen om du oavsiktligt köper en felaktig produkt, kontakta vår supportpersonal för hjälp via 24/7 Live Chat-rutan (längst ned till höger på din skärm) eller besök vår kontaktsida för alternativa sätt att komma i kontakt.

För frågor och svar som vi inte har täckt av ovanstående vanliga frågor, är du välkommen att kontakta vårt Live Chat kundsupportteam som är tillgängligt 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Besök vår kontaktsida för en komplett lista över hur du kan kontakta oss.